Handleiding Groepsadministratie
Wat is de groepsadministratie?
De groepsadministratie is de databank van Scouts & Gidsen Vlaanderen waar alle gegevens over leden en ouders worden bijgehouden. De leiding van de groep/tak kan op die manier makkelijk overzicht bewaren, mails sturen en gegevens opvragen. Het is belangrijk dat de contactgegevens altijd juist zijn ingevuld zodat mails en post niet verloren gaan. Ook de individuele steekkaart (medische fiche) van elk lid staat in de groepsadmin. Ouders kunnen via de website adres gegevens wijzigen (email, gsm, thuis adres) en de individuele steekkaart invullen en updaten. Als leden uiteindelijk leiding worden, kunnen zij met hetzelfde account alle leiding geralateerde zaken regelen.
Hoe geraak ik ingelogd?
- Om in te loggen surf je naar deze website: https://groepsadmin.scoutsengidsenvlaanderen.be/
- Als je nog nooit hebt ingelogd, klik je eerst op registreren en voer je de stappen uit die in deze handleiding zijn beschreven. Het lidnummer van je kind kan je bekomen door te mailen naar den43rumoldus@gmail.com.
Noteer zeker de inloggegevens zodat je ze niet kan vergeten!!! (spaart veel tijd de volgende keer)
Als je wel al een account hebt, kan je inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. Druk op gebruikersnaam/wachtwoord vergeten als je het niet meer weet en kijk de inbox (en spam) van je mailadres na.
Wat moet ik nu doen op de groepsadmin?
- Je klikt op ‘mijn gegevens’ om te checken of alle info nog correct is (email, gsm, adres). Je kan meerdere contactpersonen toevoegen (partner/voogd die ook mails wilt ontvangen). Klik nadien op de oranje knop opslaan rechtsboven!
- Je klikt op ‘mijn individuele steekkaart’ om de medische fiche in te vullen of na te kijken. Vul alles zo juist mogelijk in en controleer ze jaarlijks, en zeker voor het kamp. Het is belangrijk voor de leiding op kamp of tijdens een vergadering om te weten wat bijvoorbeeld de allergieën zijn of wanneer de laatste tetanus inenting was. Klik nadien op de groene knop opslaan helemaal onderaan!